DemografieEcologie mediuGeologieHidrologieMeteorologie

Geologie

RETELE GEODEZICE

RETELE  GEODEZICE 1.1.         Prevederi generale 3.1.1 Materializarea punctelor din retelele geodezice de sprijin si din retelele de indesire si ridicare se face conform prevederilor standardului roman SR 3
Citeste tot ... 8396 cuvinte

NIVELMENTUL GEODEZIC

NIVELMENTUL GEODEZIC Nivelmentul geodezic se referǎ la determinarea inǎltimii unor puncte, situate pe suprafata terestrǎ, amplasate la distante mari unele de altele si ca atare va lua in considerare neparalelismul intre supra
Citeste tot ... 5133 cuvinte
doc mare articol cu poze

Petrografia si geochimia principalelor produse magmatice

Petrografia si geochimia principalelor produse magmatice 1. Sectorul subvulcanic Toroioaga – Tibles – Rodna – Bargau Segmentul Tibles, Botiza, Toroioaga, Rodna si Bargau (TTRB) ocupa o pozitie intermediara in cadrul arcului vulcanic a
Citeste tot ... 6716 cuvinte
- fara imagini
fisier mare articol fara poze

Notiuni de metalogenie a teritoriului Romaniei

Notiuni de metalogenie a teritoriului Romaniei Geologia economica a unei tari, nu poate fi abordata fara racordarea la structura geologica de ansamblu a acesteia si implicit la metalogenia ei. In acord cu structura si alcatuirea geologica a teri
Citeste tot ... 678 cuvinte

Sisteme de altitudini

Sisteme de altitudini Exista un numar relativ mare de sisteme de altitudini, dintre care se vor mentiona in continuare cele mai cunoscute. La un sistem de altitudini, trebuiesc definite: Ø      suprafata de
Citeste tot ... 1055 cuvinte

Etica protectiei ecosferei

Etica protectiei ecosferei             Amenintata cu mari distrugeri, cu reducerea biodiversitatii, a resurselor minerale, cu catastrofe ecologice de mari proportii, natura are nevoie de un tratament aparte, condus de o etica bazata pe pri
Citeste tot ... 1375 cuvinte
fisier mic articol fara poze

Rezolvarea preblemelor geodezice (de baza) pe elipsoidul de rotatie

Citeste tot ... 815 cuvinte

Protectia calitatii solului

Protectia calitatii solului               Pentru prevenirea si combaterea poluarii solului trebuie avute in vedere tipurile de poluare la care acesta este supus.             ►Prevenirea eroziunii solului, datorita apelor sau a p
Citeste tot ... 1815 cuvinte
fisier mediu articol fara poze

Compozitia izotopica a magmatitelor – implicatii petrogenetice

Compozitia izotopica a magmatitelor – implicatii petrogenetice 1. Sistematizarea compozitiei izotopice a magmatitelor din Arcul Est Carpatic Intr-o prima etapa am incercat o sistematizare a tuturor datele izotopice (Sr, Nd, Pb, O, D) exi
Citeste tot ... 10171 cuvinte

Campul gravific

Campul gravific Un punct material P situat pe suprafata Pamantului este supus actiunii unor forte multiple: v     gravitatia sau forta de atractie  indreptata spre centrul de masa ala Pamantuui; v
Citeste tot ... 4090 cuvinte

Evolutia magmatismului neogen din Arcul Est Carpatic

Evolutia magmatismului neogen din Arcul Est Carpatic           Din punct de vedere genetic activitatea magmatica din Aria Carpato-Pannonica apartine la doua tipuri principale (Szabo et al., 1992) si anume un magmatism calco-alcalin, urmat de u
Citeste tot ... 701 cuvinte

Suprafete echipotentiale

Suprafete echipotentiale 1. Suprafete de nivel, geoidul, linii de forta. Relatia cunoscuta: ,                                                                                                                     (2.55) unde s este o direct
Citeste tot ... 971 cuvinte
fisier mic articol cu poze

Concluzii finale privind corelarea proceselor magmatice implicate in evolutia magmatitelor neogene din Carpatii Orientali

Citeste tot ... 921 cuvinte
fisier mic articol fara poze

STUDIU GEOTEHNIC DJ 118B ENACHESTI,KM 0+400, COMUNA BERESTI TAZLAU, JUDETUL BACAU

STUDIU GEOTEHNIC DJ 118B ENACHESTI,KM 0+400 COMUNA BERESTI TAZLAU, JUDETUL BACAU Capitolul 1. Introducere Prezentul studiu geotehnic este intocmit pentru drumul judetean 118B Enachesti, km 0+400 com
Citeste tot ... 1735 cuvinte
fisier mediu articol cu poze

PARTICULE SEDIMENTARE: categorii fundamentale, trasaturi generale

PARTICULE SEDIMENTARE: categorii fundamentale, trasaturi generale Algoritmi pentru analiza sedimentologica    Daca se are in v
Citeste tot ... 1256 cuvinte
fisier mic articol cu poze

PREZENTAREA COMPARATIVA A TIPURILOR DE ECHIPAMENTE DE EXTRACTIE A PETROLULUI IN SCOPUL ALEGERII UNEI METODE OPTIME 1. GENERALITATI In industria de extractie a petrolului si tara noastra sunt folosite cu precadere pompele volumice
Citeste tot ... 4691 cuvinte
fisier mediu articol cu poze

Ustensile si aparate pentru stufierea unui mediu terestru

Citeste tot ... 21 cuvinte
fisier mic articol cu poze

Studiul petrologic comparativ asupra enclavelor din aria magmatismului neogen calc-alcalin din Carpatii Orientali           Pe intreaga arie a zonelor subvulcanice si vulcanice, pe baza petrografiei si ocurentei dintre roca gazda si enclave
Citeste tot ... 9526 cuvinte

Dezvoltare durabila – Subiecte pt examen

Dezvoltare durabila – Subiecte pt examen 1.Prezentati succinct principalele surse de degradare si poluare a solului.    Degradarea solului consta in pierderea prin eroziune a stratului de humus.Poluarea solului consta in schimbarea c
Citeste tot ... 2617 cuvinte
fisier mediu articol fara poze

GEODETIC INTERPRETATION OF FREE NETWORK ADJUSTMENT

GEODETIC INTERPRETATION OF FREE NETWORK ADJUSTMENT Rezumat: Datumul initial este foarte important in problemele geodezice, deoarece el ofera informatii esentiale in legatura cu pozitia absoluta, orientarea si scara retelei luate in stud
Citeste tot ... 1133 cuvinte

Alte pagini