Definitie si ramuri ale chimiei

Chimie

Definitie si ramuri ale chimiei

Chimia este stiinta fundamentala a naturii care studiaza in mod sistematic: structura, compozitia si proprietatile substantelor; reactivitatea, transformarile pe care le sufera substantele, precum si legile care guverneaza aceste procese; sinteza de noi substante, cu proprietati specifice; producerea de energie prin reactii chimice; conexiunile dintre lumea cotidiana si cea moleculara, interpretarea naturii substantelor pe baza structurii lor, precum si utilizarile substantelor in diferite domenii de activitate.

Principalele ramuri ale chimiei sunt:

Chimia anorganica - studiul elementelor chimice si al compusilor acestora, cu exceptia hidrocarburilor si a derivatilor lor.

Chimia organica - ramura descriptiva a chimiei care se ocupa cu sinteza, identificarea, modelarea, precum si cu reactiile compusilor care contin carbon legat chimic de hidrogen.

Chimia fizica - ramura care relizeaza studii ale legilor si fenomenelor chimice, precum si a structurii combinatiilor chimice prin metode teoretice si experimentale ale fizicii,.

Chimia analitica - ramura care elaboreaza si foloseste metode, mijloace si metodologii de obtinere a informatiilor legate de compozitia si natura substantelor.

Biochimia - stiinta care se ocupa cu studiul structurii si functiilor compusilor prezenti in organismele vii, precum si cu functionarea si transformarile acestora in cursul vietii.

Chimia ecologica - stiinta care se ocupa cu detectia, monitorizarea, transportul si transformarile chimice ale substantelor naturale si sintetice prezente in mediul inconjurator.