Hialoplasma

Hialoplasma Se mai numeste citoplasma hialina si reprezinta substanta fundamentala a citoplasmei, fara constituenti celulari sau elemente figurate ale citoplasmei, este mediul in care se gasesc
Citeste tot ... 591 cuvinte

Nucleul

Nucleul Nucleul a fost descoperit in 1831 de catre R. BROWN in celulele vegetale. A putut fi usor observat in microscopia optica datorita refringentei sale, superioare citoplasmei. Totodata, nucleul este rezisten
Citeste tot ... 2884 cuvinte

AUTOORGANIZARE SI EMERGENTA IN SISTEMELE ADAPTIVE COMPLEXE

AUTOORGANIZARE SI EMERGENTA IN SISTEMELE ADAPTIVE COMPLEXE Unele din proprietatile cele mai uimitoare si, in acelasi timp, cele mai putin elucidate ale sistemelor adaptive complexe sunt auto-organ
Citeste tot ... 5645 cuvinte

SUBFILUM VERTEBRATA

SUBFILUM VERTEBRATA Vertebratele sunt animale cordate, cu endoschelet cartilaginos sau osos, a carui parte axiala este formata din craniu, ce adaposteste un creier tripartit, si coloana vertebrala, str
Citeste tot ... 2390 cuvinte
- fara imagini
fisier mediu articol fara poze

NOTIUNI DE ANATOMIE A PIELII

NOTIUNI DE ANATOMIE A PIELII             PIELEA constitue un invelis neintrerupt al corpului uman, care se continua la nivelul marilor orificii (gura, nas) cu o semimucoasa (mucoasa partial cheratinizata) si care, in interiorul cavi
Citeste tot ... 2793 cuvinte
fisier mediu articol cu poze

Hidra de apa dulce (Celenterate)

Hidra de apa dulce (Celenterate) Mediul de viata: traieste in balti, lacuri si ape lin curgatoare, fixata pe plantele acvatice.             Alcatuire: are aspectul unui saculet lung de 1-2 cm; la partea interioara prezinta oficiul buco-ana
Citeste tot ... 259 cuvinte

Cangurul (Mamifere)

Cangurul (Mamifere) Cangurii sunt mamifere de marime medie si moderat mare, avand inaltimea de la 0,9 m pana la 3 m si masa de la 3 kg pana la 100 kg, in functie de specie si de sex. Ei sunt animale plantigrade. Mai s
Citeste tot ... 355 cuvinte

Topoizomerazele

Topoizomerazele Superspiralizarea cromzomului bacterian impune interventia unor enzime care sa realizeze relaxarea dublului helix ADN. Aceste enzime se numesc topoizomeraze si actioneaza asupra topoizomerilor ADN (Figura 4.9). Topoizomerii sunt
Citeste tot ... 235 cuvinte
fisier mic articol cu poze

Broasca de lac (Amfibieni)

Broasca de lac (Amfibieni) Broastele raioase propriu-zise (Bufonidae) se deosebesc de cele obisnuite prin apofizele sacrale latite, in forma de secure. Majoritatea exemplarelor au corpul indesat, greoi, labele groase, de aceeasi lungime,
Citeste tot ... 327 cuvinte

Biosfera si pedosfera

Biosfera si pedosfera             Biosfera este cel mai nou invelis al Terrei, care diferentiaza in mod fundamental Pamantul de celelalte planete. Evolutia formelor de viata a parcurs un traseu lung, inceput acum 3,5 miliarde ani si
Citeste tot ... 4902 cuvinte

Tenia (Viermi)

Tenia (Viermi) Tenia (genul Taenia) este numele dat speciilor dintr-un grup de viermi lati care include paraziti importanti. Toti membrii acestui gen au un scolex inarmat cu carlige. Tenia traieste
Citeste tot ... 166 cuvinte
fisier mic articol cu poze

Crocodilul de Nil (Reptile)

Crocodilul de Nil (Reptile) Crocodilul de Nil traieste in fluviul Nil sau in lacurile formate de acesta. Iese pe uscat pentru a se incalzi sau cand depune oua. §         &nbs
Citeste tot ... 348 cuvinte
fisier mic articol cu poze

Carabusul de mai (Artropode)

Carabusul de mai (Artropode) Este cel mai frecvent si mai cunoscut dintre coleoptere, fiind prezent in diferite tari din Europa occidentala si meridionala. La noi in tara este raspandit in judetele Tulcea, Constanta si Calarasi (rar in cel
Citeste tot ... 268 cuvinte

FUNCTIILE MATERIALULUI GENETIC

Functiile materialului genetic __________ ______ ____ _____ _______ ______ ____________ 1 Replicarea ADN Replicarea ADN reprezinta transmiterea fidela a informatiei genetice la celulele fiice, in urma
Citeste tot ... 1053 cuvinte

Euglena Verde (Protozoare)

Euglena Verde (Protozoare) Euglena verde (Euglena viridis) face parte dupa Georgescu 1997 din Regnul Protista, Subregnul Protozoa (gr.protos=primul zoon=animal), Increngatura Sarcomastigophora, Subancrengatura Flagellata (Mastigophora)
Citeste tot ... 146 cuvinte
fisier mic articol cu poze

Buretele de apa dulce (Spongieri)

Buretele de apa dulce (Spongieri)      Mediul de viata: Traieste in apele dulci fixat pe tulpinile unor plante acvatice. Alcatuirea corpului: Corpul buretelui are aspectul unei mase gelatinoase,de culoare cafeniu-cenusie, cu o forma ne
Citeste tot ... 193 cuvinte

Caracteristici generale ale vegetatiei

Caracteristici generale ale vegetatiei Vegetatia unui teritoriu este gruparea (asocierea) in cantitati si proportii diferite a speciilor de plante. Se mai folosesc termenii de covor sau invelis vegetal. Unitatea de baza in studiul veget
Citeste tot ... 1230 cuvinte

FUNCTIILE MATERIALULUI GENETIC

Citeste tot ... 7302 cuvinte
doc mare articol cu poze

Sisteme de clasificare si unitati de cartare a vegetatiei

Sisteme de clasificare si unitati de cartare a vegetatiei Sistemele de clasificare urmaresc obtinerea unei tipizari a fitocenozelor, prin crearea de unitati de clasificare (unitati abstracte) care sa reuneasca fitocenoze omogene dupa anumi
Citeste tot ... 6761 cuvinte

Complexul Golgi

Complexul Golgi Complexul Golgi este un organit celular prezent in toate tipurile de celule cu exceptia hematiei adulte.a fost descoperit in celula nervoasa Purkinje din cerebel in 1898 de catre Camillo Golgi, primind denumirea de apara
Citeste tot ... 1145 cuvinte

Alte pagini